1050040500 |
Avancem l'escola cap a Espais d'aprenentatge creatius |
2017-2018 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/1/2018 - 25/4/2018 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Tàber |
|
c. dels Esports, 9 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
A partir de la formació del curs 2015-16 sobre la pràctica reflexiva, volem anar constituint la nostra escola com a una comunitat professional d’aprenentatge.
L'equip directiu coordinarà i dinamitzarà la formació FIC (itinerari propi).
Es dissenyarà una nova estructura escolar (franja horària) amb unes activitats d'aprenentatge que ens ajudin a repensar la tasca educativa des d’una perspectiva innovadora: dibuixar un nou espai d’aprenentatge en què treballem per grups heterogenis d’edat i que l’adquisició d’aprenentatges parteixi dels interessos reals de l’alumnat i es fonamenti, a la vegada,en una organització social basada en el treball cooperatiu
|
| |
Objectius |
. Implicar tot el claustre en el procés d’innovació i millora dels processos d’aprenentatge i metodològics de centre.
. Anar adaptant l’escola a les noves demandes socials, científiques, tecnològiques i culturals del segle XXI
. Promoure les competències que necessitaran els nens i nenes d’avui per poder esdevenir ciutadans plens i autònoms en un món futur complex i ràpidament canviant.
. Promoure la reflexió pedagògica i/o pràctica reflexiva entre el claustre per convertir l’escola en una comunitat professional d’aprenentatge.
. Consensuar un contingut metodològic per aquests espais d’aprenentatge innovadors: organització, materials, seguiment, avaluació...
. Construir els projectes de treball de l’alumnat amb els continguts i les competències o habilitats a assolir en aquests espais.
. Consensuar acords referits a l’avaluació.
|
| |
Continguts |
Treball de la competència reflexiva com a eina professional d’aprenentatge.
Reflexió de com treballar de manera competenical els diferents àmbits d’aprenentatge
Recursos docents i eines per all treball dels espais compartits d’aprenentatge.
Criteris d’elaboració dels grups de treball de l’alumnat. Dinàmiques per assegurar un bon treball cooperatiu.
Mecanismes de seguiment del treball dels diferents espais.
Organització de recursos materials, humans i espacials dels espais.
Avaluació de l’alumnat, del funcionament dels espais i de la tasca docent.
|
| |
Formador/a |
Marta Flores
|
| |
Avaluació |
•Grau de satisfacció dels acords presos
•Grau d'aplicació dels acords
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Valoració d'indicadors en relació a l'aprofitament i la transferència a l'aula.
|
| |
E-mail |
crp-sarria-santgervasi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
17/01/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 2 |
dijous |
25/01/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
31/01/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 4 |
dimecres |
28/02/2018 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dimecres |
25/04/2018 |
1700 |
1900 |
|
| |